Apriliyandi, Prasetyo Guntur (2020) PERANCANGAN SISTEM PENGEREMAN REGENERATIF PADA MOBIL LISTRIK KAMPUS. Tugas Akhir thesis, Instiut Teknologi Nasional Malang.
Text
1752005_AWAL - Prasetyo Guntur.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (5MB) |
|
Text
1752005_BAB I - Prasetyo Guntur.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (9kB) |
|
Text
1752005_BAB II - Prasetyo Guntur.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (584kB) | Request a copy |
|
Text
1752005_BAB III - Prasetyo Guntur.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (475kB) | Request a copy |
|
Text
1752005_BAB IV - Prasetyo Guntur.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (142kB) | Request a copy |
|
Text
1752005_BAB V - Prasetyo Guntur.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (5kB) | Request a copy |
|
Text
1752005_DAFTAR_PUSTAKA - Prasetyo Guntur.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (71kB) |
|
Text
1752005_LAMPIRAN - Prasetyo Guntur.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (5MB) | Request a copy |
Abstract
PERANCANGAN SISTEM PENGEREMAN REGENERATIF PADA MOBIL LISTRIK KAMPUS” (Prasetyo Guntur Apriliyandi. 2020. 1752005. Teknik Listrik D-III) (Dosen pembimbing 1 : Ir. M. Abd. Hamid, MT) (Dosen Pembimbing II : Ir. Choirul Saleh, MT ABSTRAK Prodi Teknik Listrik D-III, Fakultas Teknologi Industri Institut Teknologi Nasional Malang Email : prasetyoguntur04@gmail.com Semakin meningkatnya jumlah kendaraan menyebabkan konsumsi bahan bakar juga meningkat. Oleh karena itu, dibuat suatu kendaraan yang ramah lingkungan yaitu mobil listrik. Mobil listrik menggunakan motor listrik sebagai penggerak dengan baterai sebagai sumber energi. Untuk meningkatkan efisiensi penggunaan energi, dibutuhkan suatu sistem yang dapat mengembalikan energi yang terbuang pada saat pengereman untuk mengisi baterai yang dinamakan pengereman regeneratif. Sistem pengereman regeneratif merupakan suatu sistem pengereman yang mengkonversikan energi mekanis sistem menjadi energi dalam bentuk listrik yang dapat disimpan pada baterai dan nantinya dapat dipergunakan kembali. Oleh karena itu dibuat suatu sistem pengereman regeneratif mobil listrik dengan memanfaatkan sisa putaran motor DC saat pedal gas dilepas ataupun pada saat pedal rem di tekan. Saat pedal gas dilepas atau pedal rem ditekan maka motor listrik akan manjadi generator. Keluaran dari motor DC masuk kerangkaian boost converter. Keluaran dari boost converter akan digunakan sebagai pengisi daya pada baterai. Kata Kunci: Pengereman Regeneratif, Motor DC, Boost Converter “PERANCANGAN SISTEM PENGEREMAN REGENERATIF PADA MOBIL LISTRIK KAMPUS” (Prasetyo Guntur Apriliyandi. 2020. 1752005. Teknik Listrik D-III) (Dosen pembimbing 1 : Ir. M. Abd. Hamid, MT) (Dosen Pembimbing II : Ir. Choirul Saleh, MT ABSTRAK Prodi Teknik Listrik D-III, Fakultas Teknologi Industri Institut Teknologi Nasional Malang Email : prasetyoguntur04@gmail.com The increasing number of vehicles causes fuel consumption to also increase. Therefore, an environmentally friendly vehicle is made, namely an electric car. Electric cars use an electric motor as a drive with a battery as an energy source. To increase the efficiency of energy use, we need a system that can restore the energy wasted during braking to charge the battery, called regenerative braking. The regenerative braking system is a braking system that converts the system's mechanical energy into energy in the form of electricity which can be stored in batteries and later can be reused. Therefore, a regenerative braking system for electric cars is made by utilizing the remaining rotation of the DC motor when the gas pedal is released and when the brake pedal is pressed. When the gas pedal is released or the brake pedal is pressed, the electric motor will become a generator. The output from the DC motor enters the boost converter circuit. The output from the boost converter will be used as a battery charger. Keywords: Regenerative Braking, DC Motor, Boost Converter
Item Type: | Thesis (Tugas Akhir) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Regenerative Braking, DC Motor, Boost Converter |
Subjects: | Engineering > Electrical Engineering |
Divisions: | Fakultas Teknologi Industri > Teknik Listrik DIII > Teknik Listrik DIII(Tugas Akhir) |
Depositing User: | Ms Nunuk Yuli |
Date Deposited: | 29 Sep 2020 03:52 |
Last Modified: | 29 Sep 2020 03:52 |
URI: | http://eprints.itn.ac.id/id/eprint/5104 |
Actions (login required)
View Item |